VYRAZTE S CHUTÍ NA VÝLET!

Naplánujte si s Regionální potravinou výlet po stopách krás všech krajů. Dozvíte se, co lokláního ochutnat a tipy na skvělé recepty.

Prvním Regionálním obchodníkem roku se stal Konzum

9. 11. 2012

Praha, 9. listopadu 2012 Prestižní soutěž TOP Odpovědná firma 2012 má vítěze nové kategorie, která se zaměřuje na přístup prodejců k odpovědnému podnikání. Prvním Regionálním obchodníkem roku se na včerejším slavnostním vyhlášení stal Konzum, obchodní družstvo v Ústí nad Orlicí.

Titul Regionální obchodník roku 2012 patří maloobchodní síti, která na základě předloženého projektu nejlépe přesvědčila hodnotící komisi o svém odpovědném přístupu k podnikání. Ta posuzovala například to, jak obchodní řetězec jedná s dodavateli, přistupuje k zaměstnancům, komunikuje se zákazníky, nebo se věnuje společensky prospěšným aktivitám v regionech.

Konzum, obchodní družstvo v Ústí nad Orlicí, vytvořil a podporuje model, který pomáhá místním producentům prodávat jejich výrobky a výpěstky v regionu. Díky projektu „Jsme tu doma“ se mu podařilo dosáhnout nadstandardního podílu v zásobování lokálními potravinami. Jeho zákazníci si oblíbili i tzv. Farmářské dny, kdy se mohou těšit na potraviny z blízkého okolí. Pro malé obce, které nemají vlastní prodejny, zajišťuje mobilní prodej. Konzum podporuje také sociální projekty v regionu. Vlastní grantový program „Společně za úsměv“, díky němuž od roku 2001 podpořil již přes 80 organizací. „Pro nás je to přirozená součást existence, jsme ryze česká, regionální firma. Hlásíme se k tomu, že v místě, kde podnikáme, také bydlíme a žijeme a cítíme spoluodpovědnost za to, jak se tu bude žít i ostatním,“ uvedl ředitel obchodního družstva Konzum Ústí nad Orlicí Miloslav Hlavsa.

Záštitu nad oceněním Regionální obchodník roku převzal ministr zemědělství Petr Bendl. „Říká se, že český zákazník je citlivý na cenu, naše průzkumy ale ukazují, že alespoň co se týče potravin, zajímá ho také kvalita a původ nabízeného zboží. Vedle akčních nabídek rovněž sleduje, jak se obchodník chová ke svým zákazníkům, zaměstnancům i ke svému okolí. Věřím, že dobrými příklady pomůžeme zvyšovat nároky na maloobchodní kulturu,“ řekl ministr zemědělství Petr Bendl.

Partnerem kategorie Regionální obchodník roku v rámci soutěže TOP Odpovědná firma se stala značka Regionální potravina, která podporuje malé a střední producenty kvalitních potravin.

O Regionální potravině

Značka Regionální potravina patří do kampaně, kterou Ministerstvo zemědělství seznamuje spotřebitele s regionálními potravinami z jednotlivých krajů České republiky. Jejím smyslem je prosadit na našem trhu opravdu kvalitní, chutné, tradiční či speciální potraviny. Díky krátkým distribučním cestám jsou tyto potraviny čerstvější a chutnější. Čím blíže jsou ke spotřebiteli, tím méně je zatíženo životní prostředí při jejich dopravě. Velmi významným aspektem, proč dát přednost regionálním potravinám, je také podpora zaměstnanosti v regionech. Prosperující zemědělci, zpracovatelé i prodejci pak představují záruku udržení nebo dokonce rozšíření počtu pracovních míst.

www.regionalnipotravina.cz

 

Mapa webu

Copyright 2015-2018 Regionální potravina

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom Vám mohli nabídnout lepší interaktivní prohlížení našeho webu. Kliknutím na tlačítko Souhlasím, dáváte souhlas s použitím souborů cookies na Vašem zařízení v souladu se stanovenými Zásadami využívání souborů cookies.